ThePeeps

Sunday, May 15, 2011

163. Bulan yang aneh



Assalamualaikum..

Macam-macam fenomena telah berlaku sekarang ni.. Tanda-tanda kecil dan besar kiamat juga telah banyak kita lihat. Tapi manusia masih lagi sama. Alhamdulillah bagi yang sedar dan tidak lupa pada-Nya. Kita sering alpa dalam apa jua perkara yang kita lakukan. Berbagai alasan juga diberi demi membela diri, padahal Allah S.W.T sentiasa memberi kita peringatan dan bantuan dalam kehidupan seharian kita. Hanya kita yang tidak menyedarinya. Bersyukur adalah kata kunci orang yang berjaya serta kesabaran yang tinggi menjadi tongkat untuk kita teguh...
Alhamdulillah...


(kembali kepada realiti, tuan belok yang sengal T_T")
Malam tadi sedang enak saya ber'landing-landing*memang nak kena saman nga chegu BM, jiran a.k.a member bilik sebelah datang ajak saya tengok bulan. Saya dengan peliknya memandang beliau, 'apekepelik bena dye ni.. xpenah tengok bulan ke.. tiba-tiba ajak tengok bulan.. Ingat ni cerita Tentang Bulan ka... adesss'- sungguh cepat saya membuat spekulasi, haaisshh...


apeeelahaii... tak pernah tengok bulan ke...


Saya pun dengan tergopoh-gapahnya mengikut beliau keluar*sebab beliau pun macam tergopoh-gapah juga meninggalkan saya... (err.. ghase nak baling buku teks je kat muka aku ni, ayat apehal pelik sangat). Sampai dekat tempat lapang sebelah bangunan hostel kami, sya tengok ramai membe-membe lain memang dah ada kat situ dan semuanya mendongak ke langit.. bekerut daei saya tengok .. Dengan kadar segera, saya pun terus berjalan menuju ke arah mereka dan mendongak ke langit..
Masyalllah... Subhanallah............. cantiknya.. indahnyaa bulan malam ni.... tapiiii.... agak aneh... tak pernah saya lihat bulan sebegitu...

Apa yang anehnya, bulan tu bulan penuh seperti pernah kita lihat.. tapi, di sekelilingnya ada lingkaran cahaya yang sangaaaaaat bessssssssssssssaaaaaaaaaaaaa.... sampai lenguh tengkuk saya tengok bulan tu. Dalam kadar beberapa minit kemudian, ramai pula junior-junior saya yang turun ke bawah untuk tengok bulan tu.. siap bawak turun kamera pula tu.. 


maap.. gamba kurang jelas *ihsan gambar kawan saya..



aneh tak...




*errr... baiklah sila sambung setadi.. T_T"
Layan lagu Oh bulann... 

25 comments:

Merahitam said...

Stadi lah kak!
hapdate belog je.
haisy

-tAlkativE- said...

sangat aneh dan cantik..:)

ishiko said...

dak.sengal: haaiiippp... sila setadi.. saya dah sambung ni.. *sambil tolak2x cermin mate...

ishiko said...

talkative: haaa... kan.. xpenah tengok..

Deqna said...

poyo la kak ira neh :p. bulan tu xaneh pon. kak ira yg jadi aneh.

ishiko said...

Deqna: aneh la... sebab xpenah tgk bulan mcm tu.. memang la cantik..

emeera asnary said...

penah tgk gak! subhanallah ;)

Nasriq said...

tiap tipa bulan datang bulan pun, aneh ke? eh... lari topik?

ishiko said...

emeera.asnary: kan.. sgt indah kao tgk dgn mata sndiri^^

ishiko said...

Nasriq: grrr.. pacik uii..

cucu umie said...

wow, indah yer..xdpt tgok bulan tadi malam sebb tido awl..kalau tak tido pn tak tgok bulan juga..huhu

Shaherah said...

shera tag kamu.. ^_^

http://laluan-kehidupanku.blogspot.com/2011/05/bloglist-itik-kuning.html

Adibah Ishak said...

tiada apa yg aneh sbb Allah boleh buat lebih dari itu.. cuma jarang kita kaji n lihat..

nice entri :)

nEa FleriDa / nIL said...

bulan sentiasa indah ;)

bunga-bunga kehidupan

զιɛℓαʓмαи said...

cantik dan mmg aneh!
subhanallah :)

nadia ar-rumaisha said...

sebelum neh dah penah jadik camne..apapun, kuasa Allah...sangat indah

ishiko said...

cucu.umie: thehee.. memang la qamu ni..^^

ishiko said...

shaherah: will visit u dear..>_<

ishiko said...

adibah ishak: yepp... aneh sbb xpnh tgk jep... huhuu.. maceh^^

ishiko said...

neyl: tersangat indah masa tuu..

ishiko said...

qeilazman: yup... masyallah..

ishiko said...

nadia arumaisha: umm... kazen sy pun bru bg tau.. pnh jd katenye.. beliau bg tahu.. kerana cuaca disiang terlalu pns mnjdkn bulan tu mcm tuuu... xthu la btl ke x..

A'IM said...

tak aneh... tu namanya full moon..haha

ABU said...

tak aneh pun.. nampak bia jak..haha

FaTinFiRDaUs said...

saya pernah tengok bulan jadi macam tu.. :)