ThePeeps

Saturday, February 19, 2011

127. Musim Panas..

Panas.... Howtt... Silaauuu...
Assalamualaikum...Wahh... sekarang ni boleh di katakan musim panas. Saya kat Batu Pahat ni boleh dikatakan 'musim summer' thehehee.. (banyak la kauw!!). Mane tak nye.. waktu petang semalam, hujan gerimis tiba-tiba.. hoo.. sudah lama saya tak tengok keadaan macam tu.. (orang kata hujan waktu panas, senang dapat demam.. haaa..). Hari pula, waktu pagi pun sangat panas... Bilik saya rasa sangat berwap, bila keluar je berangin.. hehehee... suka udara waktu pagi !!!! >______<



panass...


kate summer kan... (hahaa.. kat rumah boleh laa..)



Haaaa... disebabkan cuaca yang sangat panas neh, saya keluar dengan gurlfren-gurlfren saya yee.. Hari jumaat, macam biasa saya ada kelas separuh hari je.. (uhh.. dem, semester ni ade kelas pulak hari jumaat... -_-"). Kami ke bandar batu pahat, sebab semua ada urusan masing-masing. Selesai je, kami singgah kat kedai best!!! hehee.. Geng gurlfren saya satu lagi tu la yang kenalkan kedai ni, katanya cendol kat kedai tu sangat best!! Ohh.. teringin juga saya.. Masuk je kedai tu, uhh.. ramainye orang!! even kedai tu kecik aje.. Haaa... yang tak boleh belah, lagu hindustan zaman dulu-dulu berkumandang.. bhahahaa.. tegelak-gelak kami makan cendol + ABC.. 



Alamakk.. saya tak tahu ape nama kedai ni.. tempat ni betul-betul kat sebelah 'bus stand' Batu Pahat..
Haa.. punya la pemes uncle neh, samapai masok peper cendol beliau... Islam tau.. mamak myb~



Memperkenalkan... ABC (Air Batu Campur)



Cendol.... uhh... sedapp... murah pulak tuu..




Hehehee... geng makan-makan neh... sory, other gurlfren yang lain saya tak sempat snap gamabar kalian...


Hany siap tapau ye... perhatian~


Pjaa... makan aje le..



Thaxs ida.. for sharing ur day tOday.. <3 
Btw, last 15February was your speacial day.. Hepy Born Day dear... Have a great prosperity.. God Bless u.. Owes luv u my friend..


Habis makan kami jalan- jalan kat summit, selesai semua urusan balik aje la... haa.. sempat singgah pasar malam kat luar kampus.. Hehehee... kesimpulan, hari yang sangat panas dan penuh dengan makan-makan... hehehe..~ 
*Ohh !!!! cepat tido, besok kena bangun awal sebab saya ada program BIG( Bina Insan Guru) dengan semua budak batch saya... Semoga success semua...


p/s: sekarang sgt panas.. keluar jgn lupe bwk air + losyen + vaselin (dan sunblock)!!!


25 comments:

Nea Flerida said...

sdp je nmpk..

JBA said...

wahhh..nak gak! akk ni suke bg azie ase jeles seminit..kekekekeke~

Anonymous said...

syoknya..meleleh air liur pakcik..

NAZ said...

ok saya cair tengok cendol haha

ishiko said...

nel: shian nek xsempat ikot smlm...

ishiko said...

azie: seminit jep?? hahaa.. jum peg tempat tu.. cendol dye singgit je..

ishiko said...

blake.paghe: hehee.. tercapai niat sy nk suh pkcik telior.. haha

ishiko said...

naz: ye!!! saya yang makan ceendol tu.. lalalalallaa~

Anonymous said...

sekarang sgt2 panas..
rasa nak mati kepanasan!

aQmaR 0n The Blog said...

perghhhh...ABC toe nampak sejuk tekak meneguk..ngehehe

ada mokhtar said...

super yummy abc... tiba-tiba tekak i rasa sejuk pulak.. hehe =)

ishiko said...

Lelaki in: yee.. sgt2 panas.. hahaa.. saba la ye, byk2 mnom air..

ishiko said...

sis.aQmar: agak rr....huhu

ishiko said...

sis.ada: pnh pegi x kedai ni??

ishiko said...

sis.ada: pnh pegi x kedai ni??

Solihin Zubir said...

memang musim kemarau skang ni kan..
hari ni saja sy tak tau brapa jnis air yg sy dh minum.. heheh..

Unknown said...

pergh.mengoda jiwa seyhhhh...abc mmg pilihan utama time panas2 hheeh

Syazwani Zulkefli said...

syoknya tgk abc tuhh ^ ^

WAHIDA ALIAS said...

dahagela tgk ais kacang...nk pulak skunk tgh pns.pehhh

Suriati said...

nyummm..nyumm...teliuq ni.
lu mk uda pi sane..jgn lupa wajib bawk ke gerai ini yea....tunggu

ishiko said...

Solihin.Zubir: bergela-gelas air.. pastu berebut toilet.. hehe

ishiko said...

echah: hahaa... sgt menggoda~

ishiko said...

syazwanizul: hehee..

ishiko said...

wahida: haa.. lalala... memang pghilang dahaga neh..

ishiko said...

mak.ude: mesty.. huhuu..