ThePeeps

Sunday, January 8, 2012

266.bersenang di hari minggu itu nikmat, tahu.



assalamualaikum..

alhamdulillah..masih ada ketenangan dalam hidup walaupun hari-hari yang dilalui penuh pancaroba. syukur, dapat merasa waktu rehat dihari minggu. penat yang melampau? tidaklah juga, tapi rasanya tetap ada. setiap orang pasti akan rasa kepenatan dalam sehari. even terlebih tido dan makan pun penat kan.



Besyukurlah, jika masih ada ruang untuk berehat daripada melakukan kerja kerja yang memenatkan. Selain bekerja, belajar juga memenatkan. Tugasan harian sebagai pelajar jugak memanglah padat dengan aktiviti harian yang perlu diselesaikan. Cuma yang berbeza nya adalah cara kita melalui hari hari yang mendatang tu. Sama ada  lebih santai, sibuk sedikit, sibuk melampau atau sambil lewa. Semua tu pilihan kita, takde sape pun boleh halang.


Memandangkan sekarang ni masih lagi di awal semester dan juga awal bulan, saya prefer memilih untuk berehat dan bermalasan di bilik saja pada hari minggu. Itu juga satu nikmat, tahu? berpeluang berehat dihari minggu memang idaman ramai. hehehee..


Most heaven and peace time in weekend : dapat bermalasan dengan plug.ear with bunch of song dan baca novel atau online sampai penat, memang menjadi pilihan saya. Takkan lah tiap weekend nak keluar berjimba - jimba kan. Kadang kadang nak jugak masa bertenang tu.
Okeh tahun ni nampaknya saya dah mula balik hobi lama yang datang sampuk tu. Hahaa.. baca novel !!! tapi boleh dikawal lagi rasanya. Sebab tak nak jadi orang yang kedekut.. meh, nak share novel yang saya tenga layan sekarang ni..


Jeng jengg... 
Tentang Dhiya!!!! ok ok bertenang, cerita novel ni bukan macam drama Tentang Dhia yang baru je habis kat tv tu.. bukan dan bukan ye kawan kawan.... berbezanya novel ni dengan drama tu bagai langit dan bumi.. *cewaahhh suka hati je nak bagi perumpamaan cmtu =.='





Novel Tentang Dhiya penulisan Syud, terbitan Jemari Seni ni juga sangat santai penulisan nya. Hmm.. saya rasa semua novel daripada Jemari Seni lebih santai. Maksudnya, kalau kita nak baca sambil rileks rileks dihari minggu tu sangatlah sesuai. Kiranya tak banyak konflik dan masalah yang sampai kita nak pikir dan kena ulang baca page tu sampai dua tiga kali, ada pahamm.. :B
Macam novel Sweet Sour yang saya cerita kat entri INI.


Best sangat baca novel ni sebab gaya penulisan syud yang santai dan seronok untuk dibaca. Tambahan pulak watak watak, cerita, pengalaman, tempat-tempat dan situasi dalam cerita ni memang terasa dekat dengan kita.






Oklah, selamat berehat dihari minggu. Jangan nak monday blues sangat lah kan, kalau dah dapat nikmat berehat dihari minggu tu. Bersyukur sikit okeh. c'mon c'mon c'mon!!! bersemangat siket *walaupun RedWarrior kalah malam tadi -_-'




*bersemangat itu perlu






13 comments:

-syira- said...

baru nmpk novel nie kat library.nak pinjamm!:P

Ila Aqilah said...

tak sama eh? tapi kan cerita tentang dhiya tu adaptasi dari novel tak?

hehe..bermalas-malasan dalam bilik dengan kawan-kawan seronoklah!

zahidahwahid said...

most heaven thing is golek2 atas katil sambil layan drama korea...so heaven >.<

ishiko said...

-syira- : huhuu.. lepas rumate akk bace.. bleh ler.. hehe

ishiko said...

Ila Aqilah : tulah pasal... saya ingat kn sama cerita dia.. rupanya novel ni lagi bestttttt..


saya baca lambat2 sbb xnk hbs.huhu

ishiko said...

zahidahwahid : hahhaaa
itu satu lagu heaven thing, wahaha

Khairi Fakhri said...

ye, iyenye sangatlah nikmat sekali

tirahzairi said...

xtgk pon cte tue...dan xminat baca novel..huhu,,,,

Unknown said...

hahaha..cuti2 tu ingat la orang kat sini

Anonymous said...

kat sni.
hari sabtu pon sekolah jugakk
phuihhhhh

reza al-razi said...

ingat waktu lapang sblum waktu sempit.. best lah baru awal sem.. sy tgh final exam nie.. huhu..

si ngokngek said...

untunglar boleh bergedik dgn novel lg..huih!!..mcm novel lama,lama kerr

KizZ said...

hah beza ke dri novel?eee...


p/s kedaikiz.blogspot.com ada buat contest.23 hadiah dari 7 penaja menanti anda.jom join !