ThePeeps

Saturday, January 8, 2011

112. Bagaimana dengan teman hidup

Harap maap, en3 minggu ni saya asyik cakap pasal perkaitan kelas saya pada semester baru jep. (hahaa.. perkaitan -_-") Ouh, semester ni saya ada kelas hari jumaat, redha sajalah walopun syok tengok rumate saya tido.. Haaaisshhh... memang dia balas dendam dekat saya sebab semester lepas dia kena bangun pagi-pagi pegi kelas....


Kelas bahasa tadi, kami berjumpa kembali dengan en.H..(maap.. saya sebut huruf saja takut tibe2 lect saya terbaca, habis la saya : bb ) oHhh... dia bercakap tak berenti sampai biji mata saya berpusing 360 darjah selsius.. Katanya dia bercakap banyak sebab banyak ilmu dan banyak benda yang nak dibagi tahu.. tambahan pula dia memang banyak .. lalalallalaalaa~
Memanggil nama student dengan sesuki hati memang trademark dia. Semester satu dulu, kawan saya digelar gadis dusun.. khehehee... sampai hari ni kita gelarkan dia gadis dusun, dan menyebabkan dia sayang pada lect itu.. (khehehehe... lawak jep, maap ye kawan), tadi haaa... syarifah, rosnah, rosli dan ramai lagi yang dipanggil dalam kelas. padahal takde sorang pun yang bernama sedemikian.. -_-". Saya iakan dan setuju saja apa yang ditanya dan dikatakan tadi.. Tapi tetap terhibur, dan masuk terus ke dalam kepala saya ape yang diajar tadi.. (pergghhh.. padahal tadi baru pengenalan subjek tu....poyo jep lebih).





google ciket


Banyak pula cerita lain yang dia cakap, tapi pandai dikaitankan dengan perkara yang diajar. Ada perkara yang menarik tadi, katanya kita juga perlu pandai bersosial kerana itu memenuhi objektif pembelajaran. Pandai bergaul dan melakukan perkara yang dilakukan oleh rakan sebaya kita agar tidak ketinggalan.. masa kini FB adalah salah satu cara bersosial di alam maya. Jika segan untuk berhubung dengan seseorang secara berhadapan, kita boleh bertegur sapa dengan beliau di alam maya.. mana la tau kot-kot ade chance boleh la try..-katanye lagi.
Seperti jodoh kita juga kena berusaha mencarinya. Jika ia lambat sampai atau datang pada kita, maka akan menjadi lebih cepat jika mencarinya.. kalau hanya berdiam diri, kononya berlagak alim.. jalan pun tutup mata tak tengok laki.. ini tak boleh, itu tak boleh, lama-lama jadi anak dara tua.. (itu juga kata beliau.. ouh, yer ke encek?? saya jadi berfikir sejenak.. humm.. itu pendapat encek.. bukan semua orang berfikir begitu. hehehe..)






Alaahaaii... suweetnyer... (time kasih en.google)


...........




"Teladan org2 yg bercinta adalah Baginda Nabi. Cinta sejati adalah cintanya sepasang pengantin yang telah diredhai Tuhan dan didoakan seratus ribu malaikat penghuni langit. Tidak ada perpaduan kasih lebih indah dari pernikahan, demikian sabda Baginda Nabi"... "Jika cinta keduanya tidak berlandaskan ketaqwaan kpd Allah maka keduanya akan saling bermusuhan kelak di akhirat. Apalagi jika cinta keduanya justeru menyebabkan terjadinya maksiat baik kecil mahupun besar. Tentu kelak mereka berdua akan bertengkar di akhirat. Seseorang yang sangat mencintai kekasihnya sering melakukan apa saja demi kekasihnya. Tak peduli pada apa pun juga. Terkadang juga tidak peduli pada pertimbangan dosa atau tidak dosa" petikan dari novel best seller 'AYAT-AYAT CINTA' (Habiburrahman El-Shirazy)...









*Pssssstttt...... cinta kita pada ilahi kebesarannya, hanya diri sendiri yang tahu...

  

13 comments:

hans said...

owh
kena mencari secepat mungkin la kalau macam nih

P/S : Bersama Hans Menikmati Makanan Western - Chop & Steak

ishiko said...

hans: ouhh.. hehee.. org laki mmg kena mncari..

echah mashuri said...

haihh..bilelah nak berduaaa nih..8erk..tiba2.heehehe

echah mashuri said...

haihh..bilelah nak berduaaa nih..8erk..tiba2.heehehe

black paper said...

interesting entry ,,
thx following,,
just followed u back ;)

ishiko said...

echah.mahsuri aisshhh... da sampai seru la kowt.ngee...

ishiko said...

black.paper: ouh, got visited from rusia..hehee.. thaxs ~

hans said...

kalau biar orang perempuan jer lah cari den
ok?
hahahaha

P/S : Siapa Yang Pernah Pergi Brunei? Apa Yang Seronoknya Di Sana?

ishiko said...

hans: boleh jugak..kalo rezeki mcm tu.. hehehee..

Deqna said...

deqna nak cari suami yang tak hensem tapi hati hensem. kalau muka hensem tu kira bonus r, ira kannnn~ ahahahahahaha

ishiko said...

deqna: boleyh jugak... hahahaa~

eqbalzack said...

salam...terima kasih vote abg eq utk contest aku dan kacamata...

jasamu dikenang ishiko..hehe

ishiko said...

abg eq: same2x~