ThePeeps

Tuesday, March 1, 2011

131. Rasa sihat

Assalamualaikum...
Wahh... wahh.. hari ni saya rasa sihat sangat. Alhamdulillah dapat menamatkan larian merentas desa dengan jayanya walaupun tak dapat nombor. (bhahaa.. sama je tiap2 tahun, cet.. - takpe, bakal guru kena rajin lari-lari..). Oh, hari ni Kampus saya mengadakan larian merentas desa sempena KTP 'Kejohanan Trek dan Padang'. Habis merentas desa, kami berlatih untuk pembarisan untuk semua unit beruniform dan rumah sukan. Wauww... tahun ni saya terlibat dengan pembarisan!!! -paapp!!! ppapp!!! tepuk tangan untuk Pandu Puteri ~

Hahaa.. tiap kali KTP saya hanya duduk di astaka memerhati, tak mahu sertai pembarisan atau apa-apa permainan. (hoohh... saya sudah bersara dari dunia pembarisan dan kawad zaman sekola, muka macam bontot kuali suda pulih.. -_-" ) -Lagi satu, tiap kali hari KTP, saya akan demam. memang tak best..





ah.. gamba KTP tahun lepas, tahun ni tak ambik sebab hp saya habis bateri, lupa nak cas.( hisshh.. da la baju smart tahun ni.. -_-")



Tapi, tahun ni berbeza!! walaupun saya jarang berjogging atau bersenam, tapi saya rajin lompat-lompat (skipping) kat bilik. Hehehe.. menari dengan rumate saya.... hahhaa.. kami kena kuruskan badan!!! hahaa.. maklum la da besa.. umo da 21 tahun.. (tetteett... 20hb nov ni saya 22tahun.. erkk..-_-")


Situasi 1
Saya : meyh rumte, kita skipping sama-sama..
Rumate: hah?? jum-jum.. yaahh.. yaahh.. (sambil lompat-lompat)
Lepas lima minit : 
Rumate &  Saya : hahaa.. penaat.. dah laa.. (hampehh... -_-")


Situasi 2
Saya : wahh.. waahh.. bestnye da lame tak menari.. (menari-nari : masa tengok citer Step Up)
Rumate : aahh.. ahh.. tak reti laa.. laju sangat.. (cuba nak ikot menari)
Saya : alaa... kate penari... (rumate saya penari zapin yee)
Rumate : laa... moden dance, mane nak reti...
Lepas beberape minit :
Rumate & Saya : dah.. ahh.. penat ah.. (hampehh.. -_-")



Hoooo... tiba-tiba rindu kat rumate saya.. mate, cepat ah balik.. soobbss...sobbss..




Kesimpulannya, hahhaa.. kami berpeluh kejap je. Tapi ada jugak aktiviti yang kami buat selain duk mengadap lappy layan FB nga Blog aje... So, tadi saya tak de masalah masa merentas desa. Siap latihan pembarisan unit berunifom lagi. Demm!!! tadi sangat penat kat tengah padang, kami kena beratur lama-lama.. Nanti hari penutup KTP tak tahu la macam mana. mesti ramai yang tumbang rasanya.. Lagi satu, kali ni kami di iringi pancaragam dan nyanyian live. (Wahh.. satu pembaharuan yang hebat untuk KTP tahun ni.. taniah3x!!! -tepuk tangan lagi... ). 



tengok tuh bersemangat waja semua nak lari, cett.. tahun ni bahagian depan habis kena konker ngan junior.. (opp.. panjang, sory saya cilok gamba kt FB,hehe..)


hunggaa... hunggaaa...



pSssstt : esok ade raptai lagi.. -_-"

9 comments:

Merahitam said...

wahhhh..ble akk snap pica ngn rumate akk, da mcm sister!!! (applause! :P)

tp hr ni cyes pnt! kaki azie cyes da mcm nk tcabut! =='

eichikatsu said...

rajen sbb da smp 131 post suda...hehehe..nice! ^_^

Suriati said...

kirip..kanan..kirip ..kanan...hahahah... cam patung je.. pastu abis osak kulit muke..keke..pengalamn tu mase cekolh dlu2

Suriati said...

kirip..kanan..kirip ..kanan...hahahah... cam patung je.. pastu abis osak kulit muke..keke..pengalamn tu mase cekolh dlu2

naz said...

memang nampak sihat haha

ishiko said...

azie: ahaha.. pic terbaru tu.. seblm CNY hr tu... lawa kan?? kan?? kan?? (baik ckp lawa!!)

ishiko said...

eichikatsu: aysehh.. bro, acane tau tu?? ehehe.. thax 4 visit ya~

ishiko said...

mak.uda: haaaiiippp... yea.. yea.. zaman sekolah d zmn kampus jugak.. adehh.. muka suda itam~

ishiko said...

naz !!!!!!!!!!!! grrrr ~~